Een uitleg over de ambsthalve toetsing met voorbeelden
Ambtshalve toetsing betekent dat de rechter de uitgebrachte dagvaarding, waarbij de eisende partij een professionele partij is en de gedaagde partij een consument is (particulier), controleert op onredelijke bedingen of bedongen boetes en of de vordering goed onderbouwd is met bewijzen, ook al heeft de gedaagde partij geen verweer gevoerd tegen de vordering.
Eenvoudiger gezegd, grote bedrijven die bijvoorbeeld abonnementen verkopen aan consumenten, denk aan internetabonnementen, (mobiele) telefoonabonnementen, Netflix abonnementen en bijvoorbeeld een sportschool abonnement, krijgen van de rechtbank niet meer automatisch een verstekvonnis toegewezen, waarbij de gedaagde partij vanzelfsprekend wordt veroordeeld om hoge kosten te betalen.
De rechters controleren ambtshalve voortaan de uitgebrachte dagvaarding minutieus aan de hand van een checklist* en toetsen deze dus ambtshalve op onredelijke voorwaarden. De rechters doen dit om de consument te beschermen en proberen er zodoende voor te zorgen dat consumenten niet onredelijk worden benadeeld door grote bedrijven.
Een sportschool of fitnessclub die een jaarabonnement sluit met een consument (ieder natuurlijk persoon die 18 jaar of ouder is) en deze consument betaalt na drie maanden zijn lidmaatschap niet meer.
Dan mag de sportschool wél de toegang van dit niet betalende lid weigeren, maar niet aan de rechter vragen om veroordeling van het restant van het gehele jaarabonnement.
De sportschool mag uitsluitend nog maar de niet betaalde maanden vragen tot de dag dat de sportpas is geblokkeerd en de toegang tot de sportschool is ontzegd. Dit moet ook schriftelijk zijn medegedeeld aan het niet betalende lid.
De rechtbank acht het onredelijk dat de consument voor het gehele jaar zijn sportschoolabonnement moet betalen en er na drie maanden geen gebruik meer van kan maken (omdat er niet meer werd betaald en daardoor de toegangspas is geblokkeerd).
De sportschool mag in dit geval dus alleen de maanden vorderen die niet zijn betaald, tot dat de toegangspas werd geblokkeerd. Dit zal in de praktijk meestal na twee maanden zijn omdat eerst een herinnering en aanmaningsbrief zal worden gestuurd.
Daarna volgt dan een ingebrekestellingsbrief met een deadline. In de ingebrekestellingsbrief staat dan dat er vóór datum X moet zijn betaald en dat anders de toegang tot de sportschool wordt geweigerd.
De eerste drie maanden heeft de consument in dit voorbeeld dus keurig zijn lidmaatschap op tijd betaald. Na deze drie maanden betaalt de consument niets meer en reageert hij ook niet op de aanmaningsbrieven die de sportschool heeft gestuurd. Daarop wordt na 60 dagen niet betalen de toegang tot de sportschool geweigerd en de toegangspas geblokkeerd.
Omdat in de praktijk de toegangspas wordt geblokkeerd om te voorkomen dat mensen wel sporten, maar niet betalen, mogen zodoende alleen die maanden worden gevorderd, waar de consument ook gebruik van heeft kunnen maken.
Vanzelfsprekend geldt dit voorbeeld ook voor alle andere abonnementen, zoals (mobiele) telefoon abonnementen en internetabonnementen. In feite wordt door de rechter in alle overeenkomsten waarbij de gedaagde partij consument is getoetst of er geen sprake is van oneerlijke bedingen en bepalingen die in strijd zijn met richtlijnen die de consument beschermen.
Formulier/ Checklist Ambtshalve toetsing
De rechtspraak heeft een informatieformulier opgesteld voor zaken waarin de gedaagde partij een natuurlijk persoon is. Het is niet verplicht om dit formulier te gebruiken, maar het is wel verstandig om de vragen die in het formulier staan opgenomen te verwerken in de dagvaarding. Anders is de kans groot dat de vordering die is beschreven in de dagvaarding door de ambtshalve toetsing wordt afgewezen.
Sinds 1 december 2019 wordt er door kantonrechters streng gecontroleerd op de grondslag van uw vordering wanneer de gedaagde partij een natuurlijk persoon is (een consument). Een natuurlijk persoon is bijvoorbeeld mevrouw Jansen. Wordt mevrouw Jansen gedagvaard (opgeroepen om te verschijnen in een gerechtelijke procedure bij de kantonrechter) dan dienen vanaf 1 januari 2021 de vragen die staan opgenomen in het informatieformulier voor zaken waarin de gedaagde een natuurlijk persoon is verwerkt te worden in de dagvaarding.
Dit geldt niet wanneer mevrouw Jansen zzp-er is en bijvoorbeeld een (online) Cupcake-(web)shop heeft. De ambtshalve toetsing vindt dan niet plaats door de rechter. De rechter zal nu niet ambtshalve toetsen of de gestelde vragen van het Informatieformulier voor zaken waarin de gedaagde een natuurlijk persoon is worden beantwoordt in de dagvaarding.
Wanneer de leverancier van bijvoorbeeld het Cupcakebeslag zijn nota niet betaald heeft gekregen en daarvoor een gerechtelijke procedure wil opstarten bij de Kantonrechter zal dus bij het schrijven van de dagvaarding geen rekening hoeven te houden dat de rechter de inhoud van zijn dagvaarding ambtshalve zal toetsen op de punten die zijn opgenomen in het informatieformulier voor zaken waarbij de gedaagde partij een natuurlijk persoon is. Het betreft hier immers een zakelijke vordering (business to business)
Eisen van de rechtbank inzake Ambtshalve Toetsing
Nu rechters verplicht dagvaardingen ambtshalve moeten toetsen om een vonnis te kunnen wijzen, is het handig en verstandig om de eisen van de ambtshalve toetsing te verwerken en te beschrijven in de dagvaarding.
Veelal ontbraken er documenten (producties) ter ondersteuning van het bewijs voor de stellingen en argumenten die in de dagvaarding werden beschreven. Daarnaast werd in veel dagvaardingen de vordering niet goed uitgewerkt en was het onduidelijk wat het bedrag aan hoofdsom, rente en eventuele incassokosten bedroeg.
Daarnaast dwingt de ambtshalve toetsing ook om alle benodigde en relevante stukken toe te voegen. Zonder de benodigde aanvullende documenten waarin wordt gevraagd bij het informatieformulier voor zaken waarin de gedaagde een natuurlijk persoon is, weet de eisende partij dat het risico groot is dat de vordering (gedeeltelijk) wordt afgewezen.
Zo zal de rechter ambtshalve toetsen of u in de dagvaarding heeft aangegeven dat u:
Een schriftelijke overeenkomst heeft opgesteld die ondertekend is door de schuldeiser en de gedaagde partij;
Als de vordering een aankoop betreft, waar deze koop/verkoop dan heeft plaatsgevonden. Bijvoorbeeld via een online bestelling, in een winkel, of bij de verkoper thuis;
Algemene verkoop voorwaarden hanteert. Als dit het geval is, dient u aan te tonen dat uw algemene voorwaarden niet onredelijk bezwarend zijn voor de gedaagde partij;
De gedaagde partij in gebreke heeft gesteld en wanneer de zgn. 14 dagen brief is verstuurd en door de schuldenaar is ontvangen. Waarbij rekening moet worden gehouden dat de schuldenaar één dag na ontvangst van de 14 dagen brief nog tenminste 14 dagen had om zonder verdere kosten te betalen.
De rechter zal daarnaast ambtshalve toetsen of u heeft voldaan aan de vereisten die in de Wet staan vermeld over “Overeenkomsten in het algemeen” tussen handelaren en consumenten. Deze vereisten staan in artikel 230M van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek.
Daarin staat te lezen dat:
Voordat de consument gebonden is aan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte, dan wel aan een daartoe strekkend aanbod, verstrekt de handelaar de consument op duidelijke en begrijpelijke wijze de volgende informatie:
de voornaamste kenmerken van de zaken of de diensten, in de mate waarin dit gezien de gebruikte drager en de zaken of diensten passend is;
de identiteit van de handelaar, zoals zijn handelsnaam;
het geografisch adres waar de handelaar gevestigd is en het telefoonnummer, fax en e-mailadres van de handelaar, indien beschikbaar, alsmede, indien van toepassing, het geografische adres en de identiteit van de handelaar voor wiens rekening hij optreedt;
wanneer dat verschilt van het overeenkomstig onderdeel c verstrekte adres, het geografische adres van de bedrijfsvestiging van de handelaar, en indien van toepassing dat van de handelaar voor wiens rekening hij optreedt, waaraan de consument eventuele klachten kan richten;
de totale prijs van de zaken of diensten, met inbegrip van alle belastingen, of, als door de aard van de zaak of de dienst de prijs redelijkerwijs niet vooraf kan worden berekend, de manier waarop de prijs moet worden berekend, en, in voorkomend geval, alle extra vracht-, leverings- of portokosten en eventuele andere kosten of, indien deze kosten redelijkerwijs niet vooraf kunnen worden berekend, het feit dat er eventueel dergelijke extra kosten verschuldigd kunnen zijn. In het geval van een overeenkomst voor onbepaalde duur of een overeenkomst die een abonnement inhoudt, omvat de totale prijs de totale kosten per factureringsperiode. Indien voor een dergelijke overeenkomst een vast tarief van toepassing is, omvat de totale prijs ook de totale maandelijkse kosten. Indien de totale kosten niet redelijkerwijze vooraf kunnen worden berekend, wordt de manier waarop de prijs moet worden berekend, medegedeeld;
de kosten voor het gebruik van middelen voor communicatie op afstand voor het sluiten van de overeenkomst wanneer deze kosten op een andere grondslag dan het basistarief worden berekend;
de wijze van betaling, levering, uitvoering, de termijn waarbinnen de handelaar zich verbindt de zaak te leveren of de diensten te verlenen en, voor zover van toepassing, het klachtafhandelingsbeleid van de handelaar;
wanneer een recht van ontbinding van de overeenkomst bestaat, de voorwaarden, de termijn en de modaliteiten voor de uitoefening van dat recht overeenkomstig artikel 230o, alsmede het modelformulier voor ontbinding opgenomen in bijlage I, deel B, van de richtlijn;
voor zover van toepassing, het feit dat de consument de kosten van het terugzenden van de zaken zal moeten dragen in geval van uitoefening van het recht van ontbinding en, voor een overeenkomst op afstand, indien de zaken door hun aard niet per gewone post kunnen worden teruggezonden, de kosten van het terugzenden van de zaken;
ingeval de consument zijn recht van ontbinding uitoefent nadat hij een verzoek overeenkomstig artikel 230t lid 3 of artikel 230v lid 8 heeft gedaan, dat de consument de handelaar diens redelijke kosten vergoedt overeenkomstig 230s lid 4;
indien er niet voorzien is in het recht van ontbinding van de overeenkomst, de informatie dat de consument geen recht van ontbinding heeft of, voor zover van toepassing, de omstandigheden waarin de consument afstand doet van zijn recht van ontbinding;
een herinnering aan het bestaan van de wettelijke waarborg dat de afgeleverde zaak aan de overeenkomst moet beantwoorden;
voor zover van toepassing, het bestaan en de voorwaarden van bijstand aan de consument na verkoop, van diensten na verkoop en van commerciële garanties;
voor zover van toepassing, het bestaan van relevante gedragscodes, bedoeld in artikel 193a lid 1, onderdeel i, en hoe een afschrift daarvan kan worden verkregen;
de duur van de overeenkomst, voor zover van toepassing, of, wanneer de overeenkomst voor onbepaalde duur is of stilzwijgend vernieuwd wordt, de voorwaarden voor het opzeggen van de overeenkomst;
voor zover van toepassing, de minimumduur van de uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen voor de consument;
voor zover van toepassing, het bestaan en de voorwaarden van waarborgsommen of andere financiële garanties die de consument op verzoek van de handelaar moet betalen of bieden;
voor zover van toepassing, de functionaliteit van digitale inhoud met inbegrip van toepasselijke technische beveiligingsvoorzieningen;
voor zover van toepassing, de relevante interoperabiliteit van digitale inhoud met hardware en software waarvan de handelaar op de hoogte is of redelijkerwijs kan worden verondersteld op de hoogte te zijn;
voor zover van toepassing, de mogelijkheid van toegang tot buitengerechtelijke klachten- en geschilbeslechtingsprocedures waarbij de handelaar zich heeft aangesloten, en de wijze waarop daar toegang toe is.
Met andere woorden, de rechter gaat ambtshalve toetsen of voldaan is aan deze voorwaarden. Wanneer niet wordt aangetoond in de dagvaarding dat aan deze voorwaarden is voldaan, dan kan de vordering ambtshalve worden afgewezen.
LET OP:
Deze voorwaarden gelden alleen wanneer een bedrijf een vordering op een particulier/consument heeft en met name wanneer de overeenkomst niet in een verkoopruimte maar bijvoorbeeld via een online webshop is gesloten.
De Voordeligste Deurwaarder stimuleert het dat ondernemers zelf hun dagvaarding schrijven en zelf een gerechtelijke procedure opstarten.
De afspraken die gemaakt worden komen ze na. Ze blijven de debiteur aanschrijven. Het heeft lang geduurd maar lag niet aan dit kantoor. Zelf de klant af en toe ook geappt. Op kerstavond debiteur geappt wil je met een schuld de kerstdagen in?Heeft geholpen, gelijk naar de deurwaarde betaald.Je kan via de website het dossier blijven volgen, 24/7 per dag. Dus je hoeft niet te mailen of te bellen over de status van de vordering.
Men stelt een spoedige reactie op uw mail.Na twee maanden geen enkele reactie, wanneer men telefonisch contact zoekt en krijgt, wordt men onheus benoemd als een vervelende client. Ook geen klantvriendelijke behandeling.
Zaak via de website ingediend. Na een week niets gehoord. Even gebeld naar hun kantoor. Ik zou teruggebeld worden. Nooit meer iets van ze gehoord. Kostbare tijd verloren.
Dankzij de duidelijke voorbeeldbrief kon ik zelf een dagvaarding schrijven. De juridische fine-tuning door De Voordeligste Deurwaarder is zinvol omdat de leek niet beschikt over noodzakelijk juridisch jargon. De Voordeligste Deurwaarder deed precies wat beloofd wordt op de website en hield zich zeer goed aan de (tijds)afspraken. Zowel bij het uitbrengen van de dagvaarding als bij het incasseren van het vonnis. Tussen het begin van de incassoprocedure en het uitbetalen aan mij lagen slechts 4 weken. De Voordeligste Deurwaarder is naast professioneel ook laagdrempelig, heel fijn.
Na een zoektocht naar een goede deurwaarderskantoor voor het laten betekenen van mijn dagvaarding, ben ik bij de voordeligste deurwaarder terecht gekomen.Alhoewel mijn rechtspositie zwak was ten opzichte van de rechtspositie van de tegenpartij, heb ik toch besloten om mijn dagvaarding te laten betekenen.Hiervoor ben ik meerdere malen voorzien van een duidelijk, uitgebreid en objectief advies. Ik ben geadviseerd om goed na te denken alvorens mijn dagvaarding te laten betekenen. De de kans dat ik in het ongelijk gesteld zou worden en mogelijk opgezadeld zou worden met een proceskostenveroordeling van de tegenpartij was reëel.Oftewel:Het procesbelang staat hier boven het financieel belang.
Afgelopen januari De Voordeligste Deurwaarder (DVD) benaderd voor een zaak waar ik mee bezig was. Waar inhoudelijke e-mails en aangetekende brieven niet hielpen om een garagehouder er toe te bewegen om een auto met een kapotte motor (2,5 week na aanschaf) binnen een redelijke termijn te repareren of terug te nemen en de aanschafkosten + de sleepkosten terug te betalen moest dit serieus aangepakt worden. In december 2023 de koop van de auto al schriftelijk ontbonden maar de garagehouder wilde daar ook niet van weten. De standaard template van DVD ingevuld maar toch gekozen om dit juridisch na te laten kijken (tegen meerprijs). De dagvaarding door Jurgen laten betekenen bij de garagehouder maar ook dit maakte niet veel indruk op hem. Uiteindelijk is het toch een procedure geworden bij de rechtbank. Op woensdag 4 juli 2024 is er een zitting geweest waarbij de garagehouder op alle fronten in het ongelijk is gesteld. Aanschafbedrag (€ 2950,-) van het voertuig terug betalen, sleepkosten (€ 390,-) terug betalen. Verzekering (beginnend bestuurder) en wegenbelasting (dieselvoertuig) vanaf het moment van ontbinding koopovereenkomst terug betalen (bijna € 2000,-) en alle kosten voor de deurwaarder, griffiekosten (bijna € 850,-).
Ik had me zaak zonder verwachtingen naar de voordeligste deurwaarder gestuurd en ze hebben het snel opgepakt, me duidelijk gemaakt hoe ze te werk gaan en heel netjes afgehandeld. Dacht dat de zaal gesloten was en toen werd ik toch weer netjes gebeld en via mail geïnformeerd dat ze toch nog me vordering succesvol hadden geïncasseerd. Dus ik ben zeker tevreden en raad ze zeker aan!
Je hebt deurwaarders en deurwaarders. Met de Voordeligste deurwaarder met name Jurgen Zuurman, heb ik de goede keus gemaakt. Mijn ervaring met Jurgen is dat hij professioneel, vriendelijk en eerlijk is. Bovendien hoefde ik nooit lang op zijn reactie te wachten, veelal binnen 24 uur. Zonder hem met zijn adviezen zou ik nog op mijn geld hebben moeten wachten. Ik, kan iedereen hem aanraden.
In februari van dit jaar een flinke miskoop gedaan van een auto.Maar men heeft als consument wettelijk recht op12 maanden garantie tenminste als men een auto bij een autobedrijf heeft gekocht en dat hadden wij.Maar dan komt het , het bedrijf werkte niet mee waardoor wij genoodzaakt waren hulp hiervoor in te schakelen ofteweleen advocaat in de arm nemen maar dat was geen optie omdat ons dit heel veel geld zou gaan kosten (we konden niks van de advocaatkosten verhalen op de tegenpartij).Een rechtszaak opstarten hield ons in eerste instantie dus tegen.Na deze domper toch weer research gedaan op internet omdat het gewoon niet kon dat een advocaat de enigste weg was om ons gelijk te halenToen kwam ik uit bij de voordeligste deurwaarder.Wat een opluchting we werden geholpen en hoe, onderling contact zowel telefonisch als per email verliepen heel prettig en soepel en ik kan dan ook niks anders zeggen dan een hele dikke chapeau voor het team van de voordeligste deurwaarder.Ik raad de voordeligste deurwaarder dan ook ten zeerste aan.Wendy en Franco Spätjens
Na een lange privé strijd over geld had ik de moed opgegeven om het ooit nog terug te zien. Meer dan kwaad en teleurgesteld kon ik niet zijn op de persoon in kwestie. Toen ben ik opzoek gegaan naar een deurwaarder die hopelijk mijn probleem kon oplossen. Ik kwam terecht bij de voordeligste deurwaarder. Ik heb verder (gelukkig) geen vergelijking met een andere deurwaarder maar mijn ervaring met de voordeligste deurwaarder is zeer positief. Ze hebben voor mij al het geld wat ik nog tegoed had terug gevorderd. Daarnaast waren ze goed te bereiken via telefoon en mail. Als ik tussentijds vragen had werd deze altijd netjes beantwoord. Als enige aandachtpunt had ik dat ik niet altijd op de hoogte werd gehouden van de vordering van de zaak. Nu hebben ze een klanten portaal waarin alles word bijgehouden. Dit maakt het een stuk overzichtelijker.Iedereen van het team bedankt voor alles!
Ook wij hebben helaas Jurgen en zijn team moeten inschakelen ivm achterstallige huur en het opstarten van een eventuele uitzettingsprocedure.Voordat er überhaupt een procedure gestart was hebben we meerdere fijne, nuttige en zeker ook leerzame gesprekken gevoerd met Jurgen. Super fijn dat juist op dit soort momenten professionele mensen de tijd voor je nemen en samen met ons de mogelijkheden bekijken om ervoor te zorgen dat er een positief toekomst perspectief gecreëerd wordt. Dat hadden we op dat moment echt hard nodig.Voor het opstarten van de procedures is Jurgen ook altijd transparant geweest over de kosten en heeft dit ook duidelijk gecommuniceerd over de telefoon en vervolgens via de mail.Op basis van het advies hebben we een voorschot betaald. Na een aantal weken bleek dat de huurder de woning had verlaten. Dit hebben we kenbaar gemaakt bij het team van Jurgen en in no time heeft er een verrekening plaats gevonden en ontvangen we een behoorlijk bedrag terug, dit zonder enige weerstand. Dit geld kunnen we weer investeren in de woning.@Jurgen en zijn team: bedankt voor de fijne samenwerking en hopelijk niet tot ziens, maar als het moet weten wij jullie te vinden😉MvgAshok & Marian
Om de niet-betaalde aflossing van mijn lening terug te krijgen ben ik bijna elf maanden in de weer geweest met twee advocaten van de tegenpartij.Tegenpartij liet zich bijstaan door zowel een strafrechtadvocaat alsmede door advocaat in burgerlijk procesrecht van het Amsterdamse Advocatenkantoor OSK.Hoewel beide OSK Advocaten in het bezit waren van de notariële akten en de leningsovereenkomst werd mij, in al hun wijsheid, vriendelijk doch dringend verzocht "Op te houden met pesten".Goede raad bleek echter niet duur nadat ik met de gerechtsdeurwaarder in kontakt kwam.In een prettig gesprek met de heer Taal verzocht hij mij de originele akten op te sturen zodat de heer Zuurman zich er in zou kunnen vastbijten. Nou, dit heeft de tegenpartij geweten.Nadat de heer Zuurman slechts 1x contact had met de tegenpartij werden de betalingsachterstanden + rente van bijna 12 maanden BINNEN VIER DAGEN voldaan en werd het geïncasseerde bedrag dezelfde dag op mijn rekening gestort en hebben beide OSK-advocaten niets meer van zich laten horenMijn advies : Schakel geen kostbaar strafrecht- advocatenkantoor en/of incassobureau in maar neem direct contact op met De Voordeligste Deurwaarder.
Na het gerechtelijk vonnis heeft IntoCash Incasso ons verwezen naar Jurgen Zuurman van de 'VoordeligsteDeurwaarder'. Onze schuldenaar, verhuurmakelaar Tussen2Woningen maakt er een gewoonte van om borgsommen van expats niet terug te betalen. Zij hebben hier een verdienmodel van gemaakt en spelen het spel geraffineerd. Gelukkig heeft deze deurwaarder hem er niet mee weg laten komen en is de schuld + kosten tot de laatste cent terugbetaald. Je moet geduld hebben maar de heer Zuurman en medewerkers laten niet los en daar ben ik ze dankbaar voor!
Uitermate tevreden. Vriendelijk contact, inhoudelijk goed op weg geholpen met een voorbeeld dagvaardiging. Nuttige feedback gehad op mijn concept dagvaarding enz enz. Mede hierdoor uiteindelijk mijn recht kunnen halen via de kantonrechter. Uiteindelijk ook door tussenkomst van “de voordeligste deurwaarder” alle bedragen kunnen innen. Jammer dat het zo moet maar fijn dat wij ons recht hebben kunnen halen. Mocht het onverhoopt weer een keer nodig zijn, weet ik bij wie ik hulp ga inroepen. Bij “de voordeligste deurwaarder”.
Prima en kundige deurwaarder. Vlotte afhandeling en heel erg fijn en snel contact. In de toekomst zou ik zeker weer gebruik maken van de voordeligste deurwaarder.
Fijn dat er snel (dezelfde dag) gereageerd wordt, goed wordt geluisterd en meegedacht. Verschillende opties mondeling besproken en alle informatie ook per e-mail direct toegezonden. Wel heel wat anders dan de kantoren waar je pas na een week een reactie ontvangt op een informatieverzoek. Betrouwbaar en behulpzaam.
Na een eerste uiterst plezierig telefoontje met de heer Zuurman ben ik met hem in zee gegaan. Het dossier werd vervolgens adequaat opgepakt door zijn kantoorgenoot waarmee het ook prettig was contact te hebben. Het belangrijkste van alles, het correct en tijdig uitvoeren van de gemaakte afspraken mankeerde ook niets aan. Na het betekenen van de dagvaarding werd ik keurig netjes gebeld dat dit was gebeurd waarna 1 werkdag later per e-mail de stukken bij mij binnen kwamen met uitleg hoe verder te handelen. Kortom keurig en tijdig afgehandeld allemaal tegen een alleszins redelijk tarief. Ik hoop het niet maar wanneer nodig . iets dat ik niet uitsluit, weet ik De voordeligste deurwaarder zeker weer te vinden.
Ook in ons geval leek de openstaande post oninbaar, maar gelukkig is dit met hulp van ing. Jurgen Zuurman toch nog voldaan. En gelukkig tegen minimale kosten. Hartelijk dank!
Voor ons was dit de eerste keer dat wij (helaas) een deurwaarder moesten inschakelen ivm niet betaalde gelden. Nadat wij dankzij de goede instructies zelf de dagvaardiging hadden opgesteld, is deze door De Voordeligste Deurwaarder betekend. Nadat de rechtbank ons in het gelijk had gesteld, heeft De Voordeligste Deurwaarder het vonnis betekend en ervoor gezorgd dat alle kosten alsnog betaald zijn. Hierbij konden wij via de portal van De Voordeligste Deurwaarder goed inzicht houden in het proces. Uiteraard hopen wij nooit meer van een deurwaarder gebruik te hoeven maken, maar als het nodig is, is De Voordeligste Deurwaarder weer onze eerste keus.
Inl: een boeiende en leerzame ervaring met en door tussenkomst van Ing Jurjen Zuurnman en Mr Peter Taal opgedaan vwb mijn als leek gevoerde kantonrechtszaak tegen een grote Nederlandse Bank omdat mijn Zakelijke Rekening om haar moverende redenen was beëindigd.Uiteindelijk heeft de jurist Mr d V van voornoemde Bank (zelf ben ik later kundig geadviseerd door mij uiteindelijk aangezochte jurist Mr d W) deze lastige kwestie op sportieve wijze afgehandeld.Peter Taal en Jurjen Zuurman zijn heel prettig zowel via mail als aan de telefoon. Heel vervelend dat er minder goeie reviews zijn welke overigens eerst door mij zijn bekeken en daarna de excellente eender zoals ik dat bij EBay, Amazon, Newegg, Consumentenbond etc pleeg te doen.De minder prettige reviews zijn mi helaas/gelukkig de meest nuttige en leerzame wil je als klant met een bedrijf/instelling in zee durven gaan.Voor een niet gering deel heeft veel te maken met onze eigen mindset: wees geduldig (naar de dienstverleners toe en dus voor jezelf), wees assertief maar niet aggressief/defensief, ga niet beknibbelen op dienstverlening al zou deze de meest voordelige zijn (want liever willen wij alles voor praktisch niks hebben n' est ce pas?) and assume as less as possible about somebody which at the end of the day or night will benefit yourself.Dhr Taal heeft mij heel kundig geloodst in voornoemde kantonrechtszaak en heeft als een sportcoach ervoor gewaakt dat ik (uiteindelijk) geen domme(re) blessures heb hoeven op te lopen. Overigens niet alleen aan Peter, Jurjen maar ook aan hun voltallig kantoor veel dank voor jullie begeleiding welke overigens vlot, ad rem en betaalbaar was.
Na dat ik niet betaald had gekeken voor een order ben ik eerst met een andere partij in zee gegaan die onnodig hoge kosten maakte, nadat er een rechtszaak op gang was gezet heb ik hun de deur uit gedaan.Nadat ik vonnis had gehad ben ik met hier mee naar de Voordeligste Deurwaarder gegaan, die hebben het vonnis betekent en het bedrag weten terug te halen. Na 3 jaar juridische procedures ben ik blij dat dit is afgehandeld.Ik hoop hier echter niet meer terug te hoeven komen😁, maar als het nodig is zal ik zeker opnieuw contact opnemen.
Ik ben zeer tevreden. De post leek oninbaar, ik was al lang bezig om het geld terug te krijgen ondanks uitspraak van de rechtbank dat er betaald moest worden. De Voordeligste Deurwaarder heeft het uitstaande bedrag voor mij geïncasseerd en via een digitaal portaal kon ik het verloop prima volgen. Wat mij betreft een aanrader!
Duidelijk en professionele dienstverlening voor een leek.Complimenten voor de heldere website en dank voor de adequate en vriendelijke samenwerking.Fijn om zo geholpen te worden in een complex werkgebied. Van harte aanbevolen.
Ben zeer tevreden over De Voordeligste Deurwaarder.Vooraf werd alles duidelijk uitgelegd door Jurgen zodat je weet waar je aantoe bent.Goede communicatie en de vordering helemaal & snel kunnen incasseren.Kan iedereen De Voordeligste Deurwaarder aanbevelen!!!!
Een deurwaarder die zich vastbijt in oude dossiers die anderen vaak al snel afschrijven als niet invorderbaar. Neemt de juiste beslissingen op de juiste momenten en haalt op waar je recht op hebt!
Tot nu toe vlotte afhandeling. Onze dagvaarding binnen twee weken kunnen betekenen. Vonnis volgde kort daarna. Transparant en AlTIJD goed bereikbaar. Hopelijk innen we straks het geld bij de gedaagde partij. gr fam Jegic
De voordeligste Deurwaarder is een voorbeeld voor klant vriendelijkheid. Het was voor mij eerste keer dat ik een deurwaarder inschakelde, dus een volledig onbekend terrein voor mij. Men heeft mij prima, vakkundig en vriendelijk geholpen, dit met de wetenschap dat zij met een "leek" te maken hadden. Complimenten voor de tijd die men genomen heeft mij goed op weg te helpen en dat alles voor een zeer schappelijk tarief!
Dhr Zuurman is een uiterst professionele deurwaarder, tegelijkertijd een heel vriendelijk mens om mee samen te werken. De informatie van dit kantoor is volledig en de werkwijze is erg transparant. Mocht U ooit in de situatie komen, dat een deurwaarder noodzakelijk is, dan kunnen wij deze Organisatie van harte aanbevelen. Dit geldt ook voor Dhr J Zuurman privé.
Zeer meedenkend met je. Goed benaderbaar en vriendelijk in het contact. Aanrader als je het mij vraagt, voor zowel dagvaarding als deurwaarders opdrachten
Zeer tevreden over de dienstverlening. Er wordt ook actief meegedacht in de formulering en verder wordt de procedure uit handen genomen. Nogmaals, zeer tevreden.
Hierbij laat ik jullie weten dat we zeer tevreden zijn over de service. Zeker hoe de heer Maurice Bakker het gedaan heeft, alles voor de kar gespannen om mijn hond terug te krijgen, waar wij nu super dankbaar voor zijn.hartelijk bedankt Maurice Bakker en De Voordeligste Deurwaarder
De VoordeligsteDeurwaarder heeft gedaan wat wordt belooft. Men geeft voldoende aanwijzingen en zo nodig waarschuwingen. De afhandeling is vriendelijk en correct en zonder vertragingen. Er wordt vrijblijvend aanvullende ondersteuning aangeboden maar niet opdringerig. Over deze deurwaarder ben ik tevreden, drs. H. Meekes.
De voordeligste deurwaarder is een professioneel en prettig bureau om mee samen te werken.De werkwijze werd helder en duidelijk toegelicht en verdere communicatie was altijd prettig en recht door zee.Uiteindelijk heeft de voordeligste deurwaarder al mijn vorderingen kunnen incasseren en is het dossier naar mijn volle tevredenheid afgewikkeld.
Heldere en snelle communicatie met dit bureau. Daarnaast dachten ze met mij mee om de dagvaarding te fine-tunen, ondanks dat daar niet om verzocht was. Mocht het nodig zijn dat het vonnis ook betekend moet worden, weet ik wie dat mag doen 😉
In mijn geval ging het om internet fraude: wel betaald maar niet geleverd. Dit is professioneel opgepakt en de schade is uiteindelijk via een gerechtelijke procedure toegekend en in termijnen geïnd.
De zaak ging over een terugvordering partneralimentatie wegens gepleegde inkomensfraude door mijn ex-echtgenoot uit Heerhugowaard. Dit kantoor heeft het zeer goed en effectief aangepakt bij de rechter in Alkmaar zodat mijn terugvordering volledig werd toegewezen! Dank jullie wel en ik raad iedereen dit kantoor aan!
Ik ben dubbel en dwars tevereden over de Voodeligste Deurwaarder. Jurgen zuurman is een fijne man om mee te werken, en vooral duidelijk.Ik had de incasso eerst bij een ander kantoor, van elende ben ik daar weg gegaan. Na een jaar hadden ze nog niks bereikt, lieten zich door de schuldenaar om de tuin leiden.En heb toen gekozen voor Jurgin Zuurman.Fijne man en correct en helder in zaken doen.Jurgin Zuurman haalde voor mij het aanzienlijke bedrag in zes maanden binnen.Ook de afhandeling gaat snel bij Jurgin, twee dagen had ik de centjes bij mij op de bank staan.NOG MAALS TOP.Groetjes wil Joosten
Ook mijn ervaring met de De Voordeligste Deurwaarder is zeer goed. Voorafgaand aan het traject heeft Jurgen Zuurman uitgebreid de tijd genomen om vragen te beantwoorden en te informeren over het incassotraject. De communicatie over de tarieven en het verloop van de procedure zijn helder en begrijpelijk. De vordering is snel en succesvol geïncasseerd. Ik ben zeer tevreden en raad dit kantoor van harte aan. De heer Zuurman is zeer vriendelijk en helder en duidelijk.
Mijn ervaring met de De Voordeligste Deurwaarder is zeer goed. Voorafgaand aan het traject heeft Jurgen Zuurman uitgebreid de tijd genomen om vragen te beantwoorden en te informeren over het incassotraject. De communicatie over de tarieven en het verloop van de procedure zijn helder en begrijpelijk. De vordering is snel en succesvol geïncasseerd. Ik ben zeer tevreden en raad dit kantoor van harte aan.
De eerste stap (deurwaarder naar debiteur) ging vlot. Maar stap 2, betekenen van het vonnis, verliep veel te traag. De afhandeling (uitbetalen van het geincasseerde bedrag) nog trager. Tussendoor werd ik met "de heer" aangesproken. Kennelijk gaat men er van uit dat het altijd een man is die iets met geld doet.
De voordeligste deurwaarder is een echte aanrader! De heer Zuurman denkt met je mee en alle zorgen worden uit handen genomen. Als ik had geweten hoeveel rust het me zou geven om het uit handen te geven, dan had ik het veel eerder gedaan. Heldere en open communicatie en je wordt altijd vriendelijk te woord gestaan als je vragen hebt.
Heel snel en doeltreffend !! Gerechtelijke uitspraak binnen 1,5 week geïncasseerd, waarbij de tegenpartij claimde zogenaamd niks te kunnen betalen. Top !!
ZEER GOEDE DEURWAARDER!! Tegen alle verwachtingen in heeft de heer Zuurman het toch voor elkaar gekregen dat ik een groot deel van enkele uitstaande facturen betaald heb gekregen. UITSTEKEND WERK!Ik kan dit deurwaarderskantoor dan ook alleen maar aanbevelen. Keep it up!
TOP DEURWAARDER, dit kantoor helpt je echt met het zelf opstellen van je eigen dagvaarding tegen een zeer schappelijk tarief. De door mij betaalde kosten werden ook nog eens bij de tegenpartij gevorderd. Dat noem ik nu "meedenken met de klant". Bedankt Pieter Taal en deurwaarder Jurgen Zuurman. Jullie hebben mij echt goed geholpen. (Uiteindelijk heeft de gedaagde partij eieren voor z'n geld gekozen en alles betaald), waardoor de gerechtelijke procedure kon worden geannuleerd. Nogmaals BEDANKT!!!
Prima kantoor, denken met je mee. Door een fout (van deels mezelf) ging er iets mis met mijn dagvaarding, daar is samen een werkbare oplossing voor gezocht.
Telefonisch contact gehad betreft een rekening.Ze staan je zeer onvriendelijk te woord. Je krijgt geen eens de kans om jezelf uit te spreken, halverwege wordt je afgekapt en dan krijg je een antwoord wat niet eens een antwoord op je vraag zou zijn. Aangezien ze niet eens je vraag gehoord hebben, is dat uiteraard ook onmogelijk. Ze horen het liefst alleen zichzelf spreken.Ik wilde weten of de betaling wel juist binnen zou komen omdat ik het tnv de voordeligste deurwaarder had gedaan ipv tnv de desbetreffende persoon die in de brief stond aangegeven.Dit zou een simpele vraag moeten zijn die met een simpele ja of nee beantwoord zou kunnen worden.Daarna een e-mail hierover gestuurd, die werd ook niet goed gelezen en beantwoord. Er werd namelijk uit gegaan van het verhaal wat de vrouwelijke medewerkster heeft 'verteld'. Er is niet eens inhoudelijk ingegaan op mijn e-mail.Brieven voor een vordering kunnen ze wel sturen maar een brief met een bevestiging of de betaling goed binnen is gekomen en daarmee de zaak afgehandeld is weigeren ze.Fijn voor hun klanten die hun inschakelen dat het 'geregeld' wordt, maar totaal niet fijn om niet als mens aangesproken te worden.Ik vond het ronduit hondsbrutaal en ik ben nog nooit zo aangesproken door iemand die zich een volwassen vrouw noemt.Overigens heb ik haar, afsluitend van mijn telefoongesprek, de tip gegeven dat ze beter ander werk kan gaan zoeken als ze niet eens het fatsoen heeft om iemand netjes te woord te kunnen staan, als telefoniste.
Wat een fijn deurwaarderskantoor is dit en wat een verademing dat je vrij eenvoudig een kundige deurwaarder kan spreken die je binnen een paar minuten helpt om de casus (grondslag van de vordering) duidelijk te krijgen. De blogs van de heer Zuurman waren voor een leek als ik goed te lezen en te begrijpen. Daarna heb ik zelf mijn dagvaarding kunnen schrijven en hebben zij me geholpen om de juridische puntjes op de i te zetten. De gerechtelijke procedure duurde een paar weken, maar daarna had ook de rechter mij in het gelijk gesteld. Toen weer een beroep gedaan op De Voordeligste Deurwaarder en zij hebben toen binnen één week mijn gehele vordering geïncasseerd. Chapeau, ook de communicatie en hun online portal zijn perfect. Ik begrijp dan ook niets van de mensen die aangeven dat dit kantoor onduidelijk zou zijn over de tarieven die ze aan opdrachtgevers doorbelasten of dat ze onduidelijk ergens over zouden zijn. Mij hebben ze perfect geholpen. Vandaar mijn 5 sterren. Ik kan dit kantoor aan iedereen aanbevelen
Door een vervellende verloop van omstandigheden was ik genoodzaakt om een deurwaarder in te schakelen. Hierbij ben ik onder andere met dhr. Zuurman in contact gekomen, gedurende mijn gesprekken met hem is helder gecommuniceerd wat ik kon verwachten. Wat hem onderscheid van andere partijen (naar mijn persoonlijke mening), is dat ik met dhr. Zuurman het gevoel kreeg dat hij zijn best deed voor mijn zaak. Mijn persoonlijke ervaring is dat geld altijd een gevoelige punt is, zowel privé als zakelijk. Hierin heb ik de firma 'de voordeligste deurwaarder' als een professional mijn zaak zien behandelen waarin ze een goede balans hebben gevonden voor mij als schuldeiser en voor de schuldenaar.
communicatie is niet goed, deurwaarder is blijkbaar meer bezig met zijn TV programma dan met zijn opdrachtgevers, gewoon weg jammer, kan het bedrijf dus ook geen goede review geven want ze doen niet wat ze beloven en moeten doen je vertegenwoordigen, je moet er wel voor betalen dus echt transparant en eerlijk is dit bedrijf niet.
Als consument wilde ik (zonder advocaat vanwege de extra kosten) een rechtszaak tegen een bedrijf starten. Dat bleek moeilijk, maar met de instructie op de website van deze deurwaarder is het toch gelukt een dagvaarding te schrijven en deze door hem te laten betekenen. Uiteindelijk heb ik de zaak gewonnen en het vonnis opnieuw laten betekenen. Na beslag heb ik nu mijn geld terug. Deze deurwaarder heeft van begin tot eind keurig gehandeld. Als particulier is het moeilijk om een deurwaarder te vinden. Het zijn vaak grote bedrijven met hoge prijzen die niet benaderbaar zijn voor particulieren. Deze (voordeligste) deurwaarder is het tegenovergestelde en is toch erg professioneel. Ik raad hem iedereen aan.
Wij scoren gemiddeld een
9,6
op basis van
45recensies
Wij scoren gemiddeld een 9,6 op basis van 45recensies
Cookies!
Wij gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om jou een betere ervaring te bieden. Door cookies te accepteren ga je akkoord met het gebruik van cookies, zodat we de kwaliteit van deze site kunnen verbeteren, jouw ervaring beter en persoonlijker te kunnen maken en kunnen we de effectiviteit van onze marketing activiteiten beter beoordelen. Als je geen toestemming geeft plaatsen we mogelijk alsnog bepaalde cookies, zodat je deze site op een juiste manier kunt blijven gebruiken.
Zie onze cookieverklaring voor meer informatie.