Werkwijze

Voor incasso-opdrachten kunnen wij op no cure no pay basis werken als u gebruik maakt van onze online portal voor de actuele stand van zaken betreffende uw vordering. Voor het incasseren van bijvoorbeeld alimentatiezaken of uw vonnis, dus in zaken waar een gerechtelijke uitspraak in is gedaan, werken wij als het ware op no cure no pay basis. Wij werken dan op basis van één vast bedrag aan opstartkosten. Bij succesvolle incassering van uw vordering hanteren we 10% afwikkelingskosten. Dit bedrag houden wij in op de afdracht naar u toe. Deze kosten mogen niet in rekening gebracht worden bij uw schuldenaar.

Blijf gratis op de hoogte van uw vordering via onze online portal

Als u wilt weten wat de actuele status is van uw vordering, kunt u onze online portal hiervoor 24 uur per dag raadplegen.

Dit is de link naar onze online portal:

https://opd-devoordeligstedeurwaarder.creditbility.nl.

Voor vragen die gaan over de status van uw dossier, zoals;

  • Heeft mijn schuldenaar al betaald?
  • Heeft de rechter al vonnis gewezen?
  • Is het vonnis al betekend door de deurwaarder?
  • Wat is de status van mijn vordering?
  • Is er al beslag gelegd bij mijn schuldenaar?
  • Wat is het openstaande bedrag dat nog voldaan dient te worden?

Kunt u voor antwoorden inloggen in onze online portal.

U kunt hier de actuele stand van zaken zien in uw uit handen gegeven dossier(s). Zo kunt u precies zien wanneer wij voor het laatst contact hebben gehad met uw schuldenaar. Vanzelfsprekend kunt u eveneens zien wat het openstaande bedrag is dat nog voldaan dient te worden en wanneer de laatste betaling door ons is ontvangen. Ook kunt u zien wat onze laatste actie is geweest. Bijvoorbeeld of wij een beslagpoging gaan ondernemen bij uw schuldenaar.

Toch liever persoonlijk contact met een medewerker?

Vanzelfsprekend is het ook mogelijk om persoonlijk contact met ons op te nemen. U kunt ons bellen op telefoonnummer 073 203 22 22.

Voor het beantwoorden van inhoudelijke vragen waarvan het antwoord ook via onze online portal is op te vragen, zijn wij genoodzaakt kosten bij u in rekening te brengen (die we niet mogen verhalen op uw schuldenaar). De kosten voor een persoonlijke update omtrent uw vordering via de e-mail of telefonisch zijn € 15,00 (excl. btw) per 15 minuten of gedeelte daarvan.

Op deze manier kunnen wij uw opdracht op basis van no cure no pay voor u blijven uitvoeren.

Uw inloggegevens voor de online portal

Bij onze bevestiging van uw opdracht heeft u van ons een e-mail ontvangen met uw inlog gegevens. In deze e-mail staan u uw gebruikersnaam en wachtwoord. U komt in de beveiligde portalomgeving via https://opd-devoordeligstedeurwaarder.creditbility.nl.

Hoe kunt u persoonlijk of schriftelijk contact opnemen?
U heeft drie mogelijkheden om met een medewerker contact over uw dossier op te nemen:

  1. U kunt rechtstreeks in uw dossier vragen stellen in onze online portal.
  2. U kunt ons een e-mail sturen met uw vraag onder vermelding van het dossiernummer dat u van ons heeft gekregen.
  3. U kunt tijdens kantooruren telefonisch contact opnemen.

Vragen die u per e-mail of via onze portal in uw online dossier stelt, zullen wij zo snel mogelijk beantwoorden.

No cure no pay alleen bij onbetwiste vorderingen

No cure no pay geldt alleen als uw schuldenaar de vordering erkent en geen verweer voert. We noemen dat een onbetwiste vordering. Wij proberen dan betaling van uw onbetwiste vordering te bewerkstelligen.

Wanneer betaalt u ons een vergoeding?

Lukt het ons om uw geld te incasseren, dan berekenen wij 10% afwikkelingskosten (excl. btw). Wij berekenen die afwikkelingskosten over het geld dat wij voor u hebben geïncasseerd, zoals de wettelijke rente en uw te vorderen hoofdsom (en eventueel de te vorderen proceskosten). Dit geldt ook wanneer het ons lukt betaling te bewerkstelligen en uw schuldenaar de vordering rechtstreeks aan u betaalt.

Wat als de schuldenaar uw vordering betwist?

Wanneer uw schuldenaar uw vordering betwist en verweer voert, kunnen wij uw vordering helaas niet op basis van no cure no pay afhandelen. U kunt er dan voor kiezen om zelf het verweer te weerleggen. Wij zullen in dat geval het verweer naar u doorsturen, met het verzoek uw reactie hierop te geven. Wij zullen uw reactie dan weer doorsturen naar uw schuldenaar. Voor het over en weer sturen van e-mails, andere correspondentie en overige handelingen brengen wij € 33,00 (excl. btw) handelingskosten bij u in rekening. Wij mogen deze kosten wettelijk gezien niet bij uw schuldenaar in rekening brengen.

Juridisch advies bij verweer

Als u het prettig vindt kan ook onze jurist het verweer van uw schuldenaar juridisch weerleggen. De kosten die wij u doorberekenen om het verweer juridisch te weerleggen buiten de rechter om bedragen € 150,00 excl. btw. Ook deze kosten mogen wij niet doorberekenen aan uw schuldenaar.

Ondersteuning bij een gerechtelijke procedure

Soms is een gerechtelijke procedure opstarten onvermijdelijk. Ook dan kan onze jurist voor u het verweer juridisch weerleggen en verwoorden in de dagvaarding. Daarnaast kan onze jurist u bijstaan tijdens de behandeling van uw zaak bij de Kantonrechter. De kosten voor het juridisch weerleggen van uw verweer bedragen € 250,00 excl. btw. Deze kosten zijn inclusief voorbereidingstijd, reistijd en reiskosten van onze jurist en inclusief de inhoudelijke behandeling. Dit betreft uw eigen bijdrage in de kosten. Voor deze kosten geldt ook dat wij ze niet mogen doorberekenen aan uw schuldenaar.

Meer dan 2.000 klanten gingen je voor

Yann v. G.
Frankrijk

Goede service! Ik ben gewend hier in Frankrijk restaurants te beoordelen via Tripadvisor. Nu eens wat anders. Ik moet helaas via de Nederlandse rechter iemand dwingen onze overeenkomst na te komen. De site van De Voordeligste Deurwaarder stelt je in staat zelf een dagvaarding te maken. Dit bespaart al gauw 1000 euro. De “betekening” van de dagvaarding wordt vervolgens door De Voordeligste Deurwaarder gedaan. De service en communicatie verloopt vlekkeloos. Dit alles voor een bijzonder redelijke fee.

Werner Ero
Werner Ero Fotografie & Journalistiek, Vlijmen

Als het om een groot bedrag gaat, zoals bij mij, is het zeker zinvol een incassotraject in te gaan. Op welke andere manier kun je anders je gelijk halen als een opdrachtgever onterecht zijn poot stijf houd?  We zijn enorm blij dat het is gelukt om ons geld te incasseren. Het blijkt dat we uiteindelijk de goede actie hebben ondernomen om ons gelijk te krijgen. Voor mij stond al vanaf het begin vast dat ik helemaal in mijn gelijk stond. Maar gelijk hebben is niet hetzelfde als daadwerkelijk gelijk krijgen.  Nu kunnen we ook eindelijk deze zwarte bladzijde omslaan en weer verder gaan met de feitelijke bedrijfsvoering. Verder dank voor het meteen overmaken van het geld. Fijn dat er deurwaarders bestaan om je gelijk ook echt te kunnen halen!  Zo zie je maar weer dat als je echt gelijk hebt, de juiste mensen je kunnen steunen (o.a. De Voordeligste Deurwaarder 🙂 en je geduld hebt. Je uiteindelijk ook echt je gelijk kunt halen.

Meest gestelde vragen

  • Hoe ziet een incassoprocedure eruit?
  • Kan ik jullie inschakelen op basis van no cure no pay?
  • Wanneer kan ik een deurwaarder inschakelen?
  • Wat doet een deurwaarder?
  • Wat is een (on)betwiste vordering?
  • Wat zijn de kosten van een deurwaarder?
  • Welke bevoegdheden heeft een deurwaarder?
Lees meer FAQ's
Wij scoren gemiddeld een 9,5 op basis van 26 recensies