De betekeningstermijn van een dagvaarding bedraagt minimaal één week. Dit houdt in dat de dagvaarding uiterlijk een week voor de geplande zitting moet worden betekend. Als de zitting bijvoorbeeld op donderdag gepland staat, moet de dagvaarding uiterlijk op woensdag van de voorgaande week betekend zijn. Deze termijn zorgt ervoor dat de gedaagde partij voldoende tijd heeft om zich voor te bereiden op de rechtszaak en om eventueel juridische bijstand in te schakelen, zoals een advocaat. Alleen in uitzonderlijke gevallen kan de rechter toestemming geven om deze termijn te verkorten. De gerechtsdeurwaarder noteert in zo’n bijzondere situatie dan altijd nauwkeurig de datum en tijd van de betekening. De rechter kan dan controleren of de gedaagde partij tijdig op de hoogte is gebracht en voldoende gelegenheid heeft gekregen om zich voor te bereiden op de zitting. Als beide partijen zich goed hebben voorbereid en hun standpunten kenbaar kunnen maken aan de rechter, kan de procedure eerlijk verlopen.
Neem dan vrijblijvend contact met ons op, zodat we uw vraag zo spoedig mogelijk kunnen beantwoorden.
Neem contact opHele goede service. Duidelijkheid en openheid spreken mij enorm aan. Ik heb met mijn bedrijf gelukkig nog niet heel vaak een beroep op een deurwaarder moeten doen, maar als het weer voor mocht komen, zal ik mij zeker opnieuw tot de voordeligste deurwaarder wenden.
Na een lange privé strijd over geld had ik de moed opgegeven om het ooit nog terug te zien. Meer dan kwaad en teleurgesteld kon ik niet zijn op de persoon in kwestie. Toen ben ik opzoek gegaan naar een deurwaarder die hopelijk mijn probleem kon oplossen. Ik kwam terecht bij de voordeligste deurwaarder. Ik heb verder (gelukkig) geen vergelijking met een andere deurwaarder maar mijn ervaring met de voordeligste deurwaarder is zeer positief. Ze hebben voor mij al het geld wat ik nog tegoed had terug gevorderd. Daarnaast waren ze goed te bereiken via telefoon en mail. Als ik tussentijds vragen had werd deze altijd netjes beantwoord. Als enige aandachtpunt had ik dat ik niet altijd op de hoogte werd gehouden van de vordering van de zaak. Nu hebben ze een klanten portaal waarin alles word bijgehouden. Dit maakt het een stuk overzichtelijker.
De inmiddels behoorlijk hoge huurachterstand welke al jaren voortsleepte en de echt “taaie” wanbetalers zijn door dit kantoor perfect afgehandeld, zodat ik mijn geld eindelijk heb ontvangen. Chapeaux van mijn kant en voor een eventueel volgende zaak weet ik waar ik terecht kan.
Wij gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om jou een betere ervaring te bieden. Door cookies te accepteren ga je akkoord met het gebruik van cookies, zodat we de kwaliteit van deze site kunnen verbeteren, jouw ervaring beter en persoonlijker te kunnen maken en kunnen we de effectiviteit van onze marketing activiteiten beter beoordelen. Als je geen toestemming geeft plaatsen we mogelijk alsnog bepaalde cookies, zodat je deze site op een juiste manier kunt blijven gebruiken. Zie onze cookieverklaring voor meer informatie.