Terug naar alle vragen

Moet ik als eisende partij ook bij de eerste zitting (bij de kantonrechter) zoals omschreven in de dagvaarding aanwezig zijn?

Nee, de eisende partij hoeft niet op de eerste zitting te verschijnen als die plaatsvindt bij de kantonrechter. De in de dagvaarding genoemde zittingsdatum geldt dus eigenlijk alleen voor de gedaagde partij. Als de eisende partij wel bij de zitting aanwezig is, krijgt deze niet het woord. De informatie, eis en bewijslast van de eisende partij zijn immers al opgenomen en beschreven in de dagvaarding. In de rechtbank geldt het beginsel van hoor en wederhoor, dat zou doorkruist worden als ook de eisende partij op de eerste zittingsdatum aanvullende informatie geeft omtrent het geschil met de gedaagde partij. Inhoudelijke geschillen worden bijna altijd later in de dagvaardingsprocedure besproken tijdens een comparitie van partijen. De rechter zal aan zowel de gedaagde als eisende partij vragen stellen omtrent het ontstaan van het geschil en de mogelijke oplossing.

Heeft dit uw vraag beantwoord? Ja1 Nee0

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op, zodat we uw vraag zo spoedig mogelijk kunnen beantwoorden.

Neem contact op

Meer dan 2.000 klanten gingen je voor

Marlous Gootjes
Gootjes Schilderwerken, Kerkdriel

Zeer toegankelijk

Ik ken De Voordeligste Deurwaarder als een zeer toegankelijk bedrijf met vakbekwame, betrouwbare mensen.
Laagdrempelig om te benaderen voor advies en bovenal goed bereikbaar!

Nick de Winter
Zoeterwoude

Na een lange privé strijd over geld had ik de moed opgegeven om het ooit nog terug te zien. Meer dan kwaad en teleurgesteld kon ik niet zijn op de persoon in kwestie. Toen ben ik opzoek gegaan naar een deurwaarder die hopelijk mijn probleem kon oplossen. Ik kwam terecht bij de voordeligste deurwaarder. Ik heb verder (gelukkig) geen vergelijking met een andere deurwaarder maar mijn ervaring met de voordeligste deurwaarder is zeer positief. Ze hebben voor mij al het geld wat ik nog tegoed had terug gevorderd. Daarnaast waren ze goed te bereiken via telefoon en mail. Als ik tussentijds vragen had werd deze altijd netjes beantwoord. Als enige aandachtpunt had ik dat ik niet altijd op de hoogte werd gehouden van de vordering van de zaak. Nu hebben ze een klanten portaal waarin alles word bijgehouden. Dit maakt het een stuk overzichtelijker.

Meest gestelde vragen

  • Hoe ziet een incassoprocedure eruit?
  • Kan ik jullie inschakelen op basis van no cure no pay?
  • Wanneer kan ik een deurwaarder inschakelen?
  • Wat doet een deurwaarder?
  • Wat is een (on)betwiste vordering?
  • Wat zijn de kosten van een deurwaarder?
  • Welke bevoegdheden heeft een deurwaarder?
Lees meer FAQ's
Wij scoren gemiddeld een 9,6 op basis van 45 recensies