Nee, de eisende partij hoeft niet op de eerste zitting te verschijnen als die plaatsvindt bij de kantonrechter. De in de dagvaarding genoemde zittingsdatum geldt dus eigenlijk alleen voor de gedaagde partij. Als de eisende partij wel bij de zitting aanwezig is, krijgt deze niet het woord. De informatie, eis en bewijslast van de eisende partij zijn immers al opgenomen en beschreven in de dagvaarding. In de rechtbank geldt het beginsel van hoor en wederhoor, dat zou doorkruist worden als ook de eisende partij op de eerste zittingsdatum aanvullende informatie geeft omtrent het geschil met de gedaagde partij. Inhoudelijke geschillen worden bijna altijd later in de dagvaardingsprocedure besproken tijdens een comparitie van partijen. De rechter zal aan zowel de gedaagde als eisende partij vragen stellen omtrent het ontstaan van het geschil en de mogelijke oplossing.
Neem dan vrijblijvend contact met ons op, zodat we uw vraag zo spoedig mogelijk kunnen beantwoorden.
Neem contact opKorte lijntjes, goede afspraken en je wordt als opdrachtgever goed op de hoogte gehouden. Snelle afronding van het dossier.
hr Zuurman is een uiterst professionele deurwaarder, tegelijkertijd een heel vriendelijk mens om mee samen te werken. De informatie van dit kantoor is volledig en de werkwijze is erg transparant. Mocht U ooit in de situatie komen, dat een deurwaarder noodzakelijk is, dan kunnen wij deze Organisatie van harte aanbevelen. Dit geldt ook voor Dhr J Zuurman privé.
Na een lange privé strijd over geld had ik de moed opgegeven om het ooit nog terug te zien. Meer dan kwaad en teleurgesteld kon ik niet zijn op de persoon in kwestie. Toen ben ik opzoek gegaan naar een deurwaarder die hopelijk mijn probleem kon oplossen. Ik kwam terecht bij de voordeligste deurwaarder. Ik heb verder (gelukkig) geen vergelijking met een andere deurwaarder maar mijn ervaring met de voordeligste deurwaarder is zeer positief. Ze hebben voor mij al het geld wat ik nog tegoed had terug gevorderd. Daarnaast waren ze goed te bereiken via telefoon en mail. Als ik tussentijds vragen had werd deze altijd netjes beantwoord. Als enige aandachtpunt had ik dat ik niet altijd op de hoogte werd gehouden van de vordering van de zaak. Nu hebben ze een klanten portaal waarin alles word bijgehouden. Dit maakt het een stuk overzichtelijker.
Wij gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om jou een betere ervaring te bieden. Door cookies te accepteren ga je akkoord met het gebruik van cookies, zodat we de kwaliteit van deze site kunnen verbeteren, jouw ervaring beter en persoonlijker te kunnen maken en kunnen we de effectiviteit van onze marketing activiteiten beter beoordelen. Als je geen toestemming geeft plaatsen we mogelijk alsnog bepaalde cookies, zodat je deze site op een juiste manier kunt blijven gebruiken. Zie onze cookieverklaring voor meer informatie.