Ja, een dagvaarding kan worden ingetrokken. Het recht om een dagvaarding in te trekken ligt bij de eisende partij of diens gemachtigde. De gedaagde partij heeft geen bevoegdheid om de dagvaarding in te trekken. De eisende partij kan ervoor kiezen om de dagvaarding in te trekken als er bijvoorbeeld een overeenkomst is bereikt tussen de partijen. Of als de gedaagde partij na het ontvangen van de dagvaarding alsnog voldoet aan de eisen van de eisende partij. De eisende partij dient dan een brief naar de rechtbank sturen waarin hij of zij de rechter verzoekt om de zaak te annuleren. Als de dagvaarding wordt ingetrokken vóór de zitting, hoeven er geen griffierechten te worden betaald.
Neem dan vrijblijvend contact met ons op, zodat we uw vraag zo spoedig mogelijk kunnen beantwoorden.
Neem contact opJullie hulp was duidelijk, snelle reacties en doeltreffend…
Fijne en aardige medewerkers!
Heel erg bedankt!
Goede service! Ik ben gewend hier in Frankrijk restaurants te beoordelen via Tripadvisor. Nu eens wat anders. Ik moet helaas via de Nederlandse rechter iemand dwingen onze overeenkomst na te komen. De site van De Voordeligste Deurwaarder stelt je in staat zelf een dagvaarding te maken. Dit bespaart al gauw 1000 euro. De “betekening” van de dagvaarding wordt vervolgens door De Voordeligste Deurwaarder gedaan. De service en communicatie verloopt vlekkeloos. Dit alles voor een bijzonder redelijke fee.
Na een lange privé strijd over geld had ik de moed opgegeven om het ooit nog terug te zien. Meer dan kwaad en teleurgesteld kon ik niet zijn op de persoon in kwestie. Toen ben ik opzoek gegaan naar een deurwaarder die hopelijk mijn probleem kon oplossen. Ik kwam terecht bij de voordeligste deurwaarder. Ik heb verder (gelukkig) geen vergelijking met een andere deurwaarder maar mijn ervaring met de voordeligste deurwaarder is zeer positief. Ze hebben voor mij al het geld wat ik nog tegoed had terug gevorderd. Daarnaast waren ze goed te bereiken via telefoon en mail. Als ik tussentijds vragen had werd deze altijd netjes beantwoord. Als enige aandachtpunt had ik dat ik niet altijd op de hoogte werd gehouden van de vordering van de zaak. Nu hebben ze een klanten portaal waarin alles word bijgehouden. Dit maakt het een stuk overzichtelijker.