Als je geen advocaat kunt betalen, maar wel wordt gedagvaard, is het belangrijk om de dagvaarding zorgvuldig te lezen. Hierin staat vermeld of je zelf in persoon moet verschijnen, een advocaat moet inschakelen of dat je je mag laten bijstaan door een andere gemachtigde. Als je verplicht bent om een advocaat in te schakelen, maar je kunt de kosten niet betalen, kom je mogelijk in aanmerking voor een toevoeging. Een toevoeging houdt in dat de Raad voor Rechtsbijstand een deel van je advocaatkosten op zich neemt. Er geldt wel een eigen bijdrage, afhankelijk van je inkomen en vermogen. Niet alle advocaten werken op basis van een toevoeging en alleen natuurlijke personen kunnen in aanmerking komen voor deze regeling. Bedrijven kunnen dus geen toevoeging krijgen. Als je als bedrijf wordt gedagvaard, moet je dus zelf de kosten voor de advocaat betalen, zelfs als dit tot een faillissement leidt. Als je als bedrijf geen advocaat inschakelt terwijl dit wel verplicht is, is de kans groot dat de rechter je veroordeelt.
Neem dan vrijblijvend contact met ons op, zodat we uw vraag zo spoedig mogelijk kunnen beantwoorden.
Neem contact opJullie hulp was duidelijk, snelle reacties en doeltreffend…
Fijne en aardige medewerkers!
Heel erg bedankt!
Ik ken Jurgen niet alleen als een heel voordelige, maar ook als een heel vakbekwaam deurwaarder. Hij is vasthoudend, doelgericht en respectvol in zijn optreden. Voor een deurwaarder zijn dat belangrijke eigenschappen.”
Na een lange privé strijd over geld had ik de moed opgegeven om het ooit nog terug te zien. Meer dan kwaad en teleurgesteld kon ik niet zijn op de persoon in kwestie. Toen ben ik opzoek gegaan naar een deurwaarder die hopelijk mijn probleem kon oplossen. Ik kwam terecht bij de voordeligste deurwaarder. Ik heb verder (gelukkig) geen vergelijking met een andere deurwaarder maar mijn ervaring met de voordeligste deurwaarder is zeer positief. Ze hebben voor mij al het geld wat ik nog tegoed had terug gevorderd. Daarnaast waren ze goed te bereiken via telefoon en mail. Als ik tussentijds vragen had werd deze altijd netjes beantwoord. Als enige aandachtpunt had ik dat ik niet altijd op de hoogte werd gehouden van de vordering van de zaak. Nu hebben ze een klanten portaal waarin alles word bijgehouden. Dit maakt het een stuk overzichtelijker.
Wij gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om jou een betere ervaring te bieden. Door cookies te accepteren ga je akkoord met het gebruik van cookies, zodat we de kwaliteit van deze site kunnen verbeteren, jouw ervaring beter en persoonlijker te kunnen maken en kunnen we de effectiviteit van onze marketing activiteiten beter beoordelen. Als je geen toestemming geeft plaatsen we mogelijk alsnog bepaalde cookies, zodat je deze site op een juiste manier kunt blijven gebruiken. Zie onze cookieverklaring voor meer informatie.