Terug naar alle vragen

De gedaagde partij heeft geen bekende woon- of verblijfplaats in Nederland of daarbuiten. Hoe dagvaard ik deze partij?

Iemand die geen vaste woon- of verblijfplaats in Nederland of daarbuiten heeft, kan wel worden gedagvaard. De eisende partij dient dan openbaar te dagvaarden, via de officier van justitie van de rechtbank in Den Haag. De deurwaarder betekent de dagvaarding aan de griffiemedewerker en de officier van justitie checkt of de adresgegevens van de gedaagde daadwerkelijk onbekend zijn. De wet schrijft voor dat de deurwaarder de openbare dagvaarding in de Nederlandse Staatscourant moet vermelden. De zittingstermijn is dan minimaal drie maanden. Meestal vloeit er een verstekvonnis voort uit een openbare dagvaarding, doordat de gedaagde de oproep in de Staatscourant niet leest en dus niet bij de zitting aanwezig is. Omdat geen verweer wordt gevoerd, wordt de eisende partij vaak in het gelijk gesteld.

Heeft dit uw vraag beantwoord? Ja0 Nee0

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op, zodat we uw vraag zo spoedig mogelijk kunnen beantwoorden.

Neem contact op

Meer dan 2.000 klanten gingen je voor

Rob van Opstal
RVO Dienstverlening, Udenhout

Hele goede service. Duidelijkheid en openheid spreken mij enorm aan. Ik heb met mijn bedrijf gelukkig nog niet heel vaak een beroep op een deurwaarder moeten doen, maar als het weer voor mocht komen, zal ik mij zeker opnieuw tot de voordeligste deurwaarder wenden.

Nick de Winter
Zoeterwoude

Na een lange privé strijd over geld had ik de moed opgegeven om het ooit nog terug te zien. Meer dan kwaad en teleurgesteld kon ik niet zijn op de persoon in kwestie. Toen ben ik opzoek gegaan naar een deurwaarder die hopelijk mijn probleem kon oplossen. Ik kwam terecht bij de voordeligste deurwaarder. Ik heb verder (gelukkig) geen vergelijking met een andere deurwaarder maar mijn ervaring met de voordeligste deurwaarder is zeer positief. Ze hebben voor mij al het geld wat ik nog tegoed had terug gevorderd. Daarnaast waren ze goed te bereiken via telefoon en mail. Als ik tussentijds vragen had werd deze altijd netjes beantwoord. Als enige aandachtpunt had ik dat ik niet altijd op de hoogte werd gehouden van de vordering van de zaak. Nu hebben ze een klanten portaal waarin alles word bijgehouden. Dit maakt het een stuk overzichtelijker.

Meest gestelde vragen

  • Hoe ziet een incassoprocedure eruit?
  • Kan ik jullie inschakelen op basis van no cure no pay?
  • Wanneer kan ik een deurwaarder inschakelen?
  • Wat doet een deurwaarder?
  • Wat is een (on)betwiste vordering?
  • Wat zijn de kosten van een deurwaarder?
  • Welke bevoegdheden heeft een deurwaarder?
Lees meer FAQ's
Wij scoren gemiddeld een 9,6 op basis van 45 recensies