Terug naar alle vragen

De gedaagde is overleden, wat nu?

Wanneer de gerechtsdeurwaarder bij het raadplegen van de Basisregistratie Personen (BRP) constateert dat de gedaagde persoon is overleden, is het niet meer mogelijk om de dagvaarding uit te brengen. In dat geval bespreekt de gerechtsdeurwaarder met de eisende partij hoe verder te handelen. Soms kunnen de erfgenamen van de overledene worden gedagvaard. Als de gedaagde persoon komt te overlijden nadat de dagvaarding is overhandigd, zal de rechter de zaak sluiten. De overleden persoon kan zich dan immers niet meer verweren, waardoor er tegen hem of haar geen vonnis kan worden uitgesproken.

Heeft dit uw vraag beantwoord? Ja2 Nee0

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op, zodat we uw vraag zo spoedig mogelijk kunnen beantwoorden.

Neem contact op

Meer dan 2.000 klanten gingen je voor

Mees van der Wiel
Spijkenisse

Voor ons was dit de eerste keer dat wij (helaas) een deurwaarder moesten inschakelen i.v.m. niet betaalde gelden. Nadat wij dankzij de goede instructies zelf de dagvaardiging hadden opgesteld, is deze door De Voordeligste Deurwaarder betekend. Nadat de rechtbank ons in het gelijk had gesteld, heeft De Voordeligste Deurwaarder het vonnis betekend en ervoor gezorgd dat alle kosten alsnog betaald zijn. Hierbij konden wij via de portal van De Voordeligste Deurwaarder goed inzicht houden in het proces. Uiteraard hopen wij nooit meer van een deurwaarder gebruik te hoeven maken, maar als het nodig is, is De Voordeligste Deurwaarder weer onze eerste keus.

Nick de Winter
Zoeterwoude

Na een lange privé strijd over geld had ik de moed opgegeven om het ooit nog terug te zien. Meer dan kwaad en teleurgesteld kon ik niet zijn op de persoon in kwestie. Toen ben ik opzoek gegaan naar een deurwaarder die hopelijk mijn probleem kon oplossen. Ik kwam terecht bij de voordeligste deurwaarder. Ik heb verder (gelukkig) geen vergelijking met een andere deurwaarder maar mijn ervaring met de voordeligste deurwaarder is zeer positief. Ze hebben voor mij al het geld wat ik nog tegoed had terug gevorderd. Daarnaast waren ze goed te bereiken via telefoon en mail. Als ik tussentijds vragen had werd deze altijd netjes beantwoord. Als enige aandachtpunt had ik dat ik niet altijd op de hoogte werd gehouden van de vordering van de zaak. Nu hebben ze een klanten portaal waarin alles word bijgehouden. Dit maakt het een stuk overzichtelijker.

Meest gestelde vragen

  • Hoe ziet een incassoprocedure eruit?
  • Kan ik jullie inschakelen op basis van no cure no pay?
  • Wanneer kan ik een deurwaarder inschakelen?
  • Wat doet een deurwaarder?
  • Wat is een (on)betwiste vordering?
  • Wat zijn de kosten van een deurwaarder?
  • Welke bevoegdheden heeft een deurwaarder?
Lees meer FAQ's
Wij scoren gemiddeld een 9,6 op basis van 45 recensies